Spektaklio „Trojietės“ režisierius: „Ieškome šiuolaikiškos žmogaus būties“

Nacionalinio Kauno dramos teatro sezoną tęsia režisieriaus Povilo Makausko premjera „Trojietės“. Spektaklio dramaturgijos pagrindą sudaro Euripido tragedijų Ifigenija Aulidėje“ bei „Trojietės“ motyvai ir šiuolaikinės literatūros tekstai. „Pagrindiniai uždaviniai su kuriais teko susidurti buvo teksto gausa, adaptacija ir uždaviniai aktoriams“, – teigė režisierius P. Makauskas.

„Pasitelkdami literatūrinę medžiagą pagalba spektaklyje ieškome šiuolaikiškos žmogaus būties. „Ifigenija Aulidėje“ yra tarsi Trojos karo priešistorė. Tėvas aukoja savo dukrą dėl to, kad deivė Artemidė sustabdo karinį laivyną. Mūsų interpretacijoje – norėdama sustabdyti karą. Tai – išbandymas žmogui, kurio jis neišlaiko. Antroji spektaklio dalis, sudaryta iš „Trojiečių“, kuria tarsi Trojos karo pasekmes, kuriose išryškėja daugybė gražių moterų portretų. Mes, tai pamatę, šios temos ir laikėmės. Kuriant moters portretus buvo pasitelkti kanadietės rašytojos Margaret Atwood „Penelopiada“, Baltarusijos rašytojos, Nobelio literatūros premijos laureatės, Svetlanos Aleksijevič „Karo veidas nemoteriškas“ ir Nadios Murad biografinės knygos „Paskutinė mergina. Mano nelaisvės kovos su „Islamo valstybe“ istorija“ tekstų fragmentai“, – procesą pristatė režisierius.

Nauja teksto adaptacija artima psichologinei dramai – kūrybinė komanda atsisakė chorų, nuo pagrindinės siužetinės linijos nutolusių pasakojimų ir atpasakojimų, būdingų vaidybai su kaukėmis teatre prieš 2500 metų. „Šiandieninė civilizacija stovi ant antikos laikų pamatų ir iš esmės niekas nesikeičia. Tekstuose galima pajusti žmogų, jo taikos troškimą, pavojaus ir baimės jausmą, kuris nekinta, tokios šiuolaikiškos asociacijos yra ganėtinai svarbios. Tekstas tapo artimas XX ar XXI a. tekstams. Jis psichologinis, ne monumentalus, o veikėjai – gyvi ir galima jausti jų vidinę dramą. Antikos tekstuose įžvelgiu šiuolaikiško ir įdomaus teatro galimybę“, – pasakojo režisierius.

Donato Stankevičiaus nuotr.

Donato Stankevičiaus nuotr.

Aktorė Eglė Grigaliūnaitė, atliekanti Elenos ir Penelopės vaidmenis, po spektaklio pristatymo žiniasklaidai atviravo: „Man šis procesas yra išskirtinis. Įdomu dirbti su antikiniais tekstais ir suprasti, kad juose kalbama apie tai, kas vyksta dabar – karas nėra gera idėja. Šalį ginti galima ir be ginklų. Gerai, kad mes apie tai kalbame.“

Povilas Makauskas yra ne tik šio spektaklio režisierius bei adaptacijos autorius, bet ir scenografijos bendraautorius. Scenovaizdį ir kostiumus kuria Dominyka Kačonaitė, kompozitorė – Gabija Gaigalaitė. Vaizdo projekcijas spektakliui sukūrė Oliwia Szanajca-Kossakowska. „Kalbant apie spektaklyje naudojamus vaizdo efektus, mums norėjosi suderinti tokią kapitalistinę atvirutę su išjaustu žvilgsniu į pirmapradiškus dalykus: vandenį, augalą, ugnį, prisilietimą prie vandens. Vanduo – plataus suvokimo įvaizdis, todėl ir žiūrovui paliekame tikrai nemažai interpretacijos laisvės“, – pabrėžė režisierius.

Jaunosios kartos režisierius P. Makauskas debiutavo Lietuvos nacionalinio dramos teatro scenoje su spektakliu „Yolo“ (2014 m.), kalbančiu apie nenutrūkstančią karo istoriją. 2016 m. teatro gerbėjai turėjo progą pamatyti P. Makausko pastatytą spektaklį vaikams „Laimingasis princas“ pagal Oscaro Wilde’o to paties pavadinimo pasaką, o 2017 m. Valstybinio jaunimo teatro scenoje pristatytas trečiasis režisieriaus darbas „Apsėdimas“ pagal rusų literatūros klasiko Fiodoro Dostojevskio romaną „Broliai Karamazovai“. Taip pat 2017 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Balkono teatre buvo rodomas spektaklis „Disconnection“ (liet. atjungimas). Praėjusiais metais Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje režisierius pristatė spektaklį „Pelikanas“ pagal to paties pavadinimo Augusto Strindbergo dramą. Spektaklis „Trojietės“ – P. Makausko debiutas Nacionaliniame Kauno dramos teatre.

Donato Stankevičiaus nuotr.

Donato Stankevičiaus nuotr.

Spektaklyje vaidina aktoriai: Vilija Grigaitytė, Martyna Gedvilaitė, Eglė Grigaliūnaitė, Fausta Semionovaitė, Gytis Laskovas, Saulius Čiučelis, Vaidas Maršalka, Greta Dirmauskaitė, Rugilė Tamošauskaitė, Dominykas Vaitiekūnas.

Spektaklio premjera Nacionalinio Kauno dramos teatro Rūtos salėje vyks sausio 18, 19, 25 d.

 

Nacionalinio Kauno dramos teatro inf.
dramosteatras.lt

Maršrutas spalio 23–25 dienoms
PENKTADIENIS, 10 23 V. Sventicko knygos „Ką žino upė“ pristatymas, 17:00 Maironio lietuvių literatūros muziejus, Rotušės a. 13 Literatūros...
Tarptautinis Kauno dizaino įvykis – idėjų varžytuvės, dirbtuvės ir parodos
Ką galvojame išgirdę žodį „dizainas“? Apie aukštosios mados kolekcijas, spalvas, formas ar interjerą? Jis gali nepalyginamai daugiau – pasitelkdamos...
Filme „Ursus fabriko simfonija“ – žlugusios Lenkijos gamyklos darbininkų istorija
Kauno menininkų namų (KMN) ir platformos „Kitas Kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ rudens vakarais toliau kviečia...
Urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“ kviečia į viešą aptarimą
Spalio antroje pusėje kūrybinių dirbtuvių „Naujamiesčio kodas“ dalyviai — architektai, urbanistai, kraštovaizdžio architektai, sociologai ir menininkai — pradėjo intensyvius...
Maršrutas spalio 23–25 dienoms
PENKTADIENIS, 10 23 V. Sventicko knygos „Ką žino upė“ pristatymas, 17:00 Maironio lietuvių literatūros muziejus, Rotušės a. 13 Literatūros...
Tarptautinis Kauno dizaino įvykis – idėjų varžytuvės, dirbtuvės ir parodos
Ką galvojame išgirdę žodį „dizainas“? Apie aukštosios mados kolekcijas, spalvas, formas ar interjerą? Jis gali nepalyginamai daugiau – pasitelkdamos...
Filme „Ursus fabriko simfonija“ – žlugusios Lenkijos gamyklos darbininkų istorija
Kauno menininkų namų (KMN) ir platformos „Kitas Kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ rudens vakarais toliau kviečia...
Urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“ kviečia į viešą aptarimą
Spalio antroje pusėje kūrybinių dirbtuvių „Naujamiesčio kodas“ dalyviai — architektai, urbanistai, kraštovaizdžio architektai, sociologai ir menininkai — pradėjo intensyvius...
Patys skaitomiausi
Muziejaus trečiadienis: „Aš esu sveikas ir kupinas jėgos savo kilniam darbui“
Nacionalinio Kauno dramos teatro sezoną tęsia režisieriaus Povilo Makausko premjera „Trojietės“. Spektaklio dramaturgijos pagrindą sudaro Euripido tragedijų Ifigenija Aulidėje“ bei „Trojietės“ motyvai ir šiuolaikinės literatūros tekstai. „Pagrindiniai uždaviniai su kuriais teko susidurti buvo teksto gausa, adaptacija ir uždaviniai aktoriams“,...
Daugiau
Globoja
Leidžia