Postmodernistinės tapybinės Prano Griušio miesto refleksijos

A. Žmuidzinavičiaus kūrinių ir rinkinių muziejuje (V. Putvinskio g. 64) spalio 25 d., penktadienį, 17 val. vyks dailininko Prano Griušio parodos „Miestas savyje“ atidarymas. Dailininkas P. Griušys savo kūryboje stebi ir tiria miestą. Tapybinei analizei pasirinktas objektas yra konkretus ir asmeniškai artimas. Visi parodoje eksponuojami kūriniai yra susiję su Kaunu.

Miestas, kaip pulsuojanti, besikeičianti sudėtinga pastatų, erdvių ir žmonių pilna struktūra, domina kūrėją jau ne vienerius metus. Kauno kasdienybė, praeitis, personalijos ar atsitiktinės detalės, pamatytos einant pro šalį, tampa paveikslų siužetais. Tapybinis naratyvas organiškai perauga į tapybinį miesto metraštį. Tuomet pajuntama dozė sarkazmo ir lengvos ironijos, būdingos menininko kūrybai.

Šioje parodoje P. Griušys liko ištikimas postmodernistinei fotorealizmo krypčiai. Kasdienybės citatos į darbus perkeliamos subtiliai, vengiant to nūnai madingo termino „čia ir dabar“. Teptuku kurdamas mizanscenas, autorius pažadina jutiminio patyrimo akimirkas – pamirštus kvapus, skonius, šviesos ir šešėlių netikėtumus.

Pranas Griušys. „Pietauja“.

Pranas Griušys. „Pietauja“.

Profesorius P. Griušys gimė 1955 m. gegužės 23 d. Klaipėdoje. 1982 m. baigė tapybos specialybę Valstybiniame dailės institute Vilniuje. Nuo 1982 m. dirba VDA, Kauno dailės fakultete. Dėsto piešimą, tapybą, kompoziciją. Nuo 1988 m. yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Nuo 1982 m. dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje. Dailininko darbų turi įsigijęs Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Vytauto Didžiojo karo muziejus, Lietuvos dailės muziejus, Tretjakovo galerija, privatūs asmenys Lietuvoje ir užsienyje. Tapytojas jau septynis kartus yra pelnęs kauniečių simpatijas kasmetinėje Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus rengiamoje Kauno dailininkų parodoje-konkurse „Geriausias metų kūrinys“.

Paroda veiks: 2019 10 25 – 11 30

Nacionalinio M. K. Čiurlionio muziejaus inf.

Maršrutas spalio 23–25 dienoms
PENKTADIENIS, 10 23 V. Sventicko knygos „Ką žino upė“ pristatymas, 17:00 Maironio lietuvių literatūros muziejus, Rotušės a. 13 Literatūros...
Tarptautinis Kauno dizaino įvykis – idėjų varžytuvės, dirbtuvės ir parodos
Ką galvojame išgirdę žodį „dizainas“? Apie aukštosios mados kolekcijas, spalvas, formas ar interjerą? Jis gali nepalyginamai daugiau – pasitelkdamos...
Filme „Ursus fabriko simfonija“ – žlugusios Lenkijos gamyklos darbininkų istorija
Kauno menininkų namų (KMN) ir platformos „Kitas Kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ rudens vakarais toliau kviečia...
Urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“ kviečia į viešą aptarimą
Spalio antroje pusėje kūrybinių dirbtuvių „Naujamiesčio kodas“ dalyviai — architektai, urbanistai, kraštovaizdžio architektai, sociologai ir menininkai — pradėjo intensyvius...
Maršrutas spalio 23–25 dienoms
PENKTADIENIS, 10 23 V. Sventicko knygos „Ką žino upė“ pristatymas, 17:00 Maironio lietuvių literatūros muziejus, Rotušės a. 13 Literatūros...
Tarptautinis Kauno dizaino įvykis – idėjų varžytuvės, dirbtuvės ir parodos
Ką galvojame išgirdę žodį „dizainas“? Apie aukštosios mados kolekcijas, spalvas, formas ar interjerą? Jis gali nepalyginamai daugiau – pasitelkdamos...
Filme „Ursus fabriko simfonija“ – žlugusios Lenkijos gamyklos darbininkų istorija
Kauno menininkų namų (KMN) ir platformos „Kitas Kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ rudens vakarais toliau kviečia...
Urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“ kviečia į viešą aptarimą
Spalio antroje pusėje kūrybinių dirbtuvių „Naujamiesčio kodas“ dalyviai — architektai, urbanistai, kraštovaizdžio architektai, sociologai ir menininkai — pradėjo intensyvius...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia