Paskutinis festivalio „Kaunas Photo 2017“ akcentas – Laisvės alėjoje

Įpusėjus rudeniui, fotomeno festivalis „Kaunas Photo 2017“ kviečia pamatyti paskutinę sezono parodą po atviru dangumi Kauno centre, Laisvės al. ir S. Daukanto gatvių sankirtoje, eksponuojamą ant buvusio „Merkurijaus“ tvoros. Nuo spalio 19 d. rodoma paroda „Vandeningasis Kaunas“ apžvelgia trijų festivalio meninių rezidencijų rezultatus. Nostalgišką sugrįžimą į ką tik prabėgusią vasarą kuria vokiečių fotomenininko Andreas Müller-Pohle, lenkės Dorotos Dawidowicz ir suomio Jari Silomäki fotografijos.

Spalio 24 d., antradienį 18 val. vyks pažinties su paroda turas. Paroda veiks iki kitų metų kovo.

Vandens tema XIV-ame „Kaunas Photo “neaplenkė ir pirmąkart festivalio surengtų užsienio fotomenininkų rezidencijų Kaune. Menininkams pasiūlyta, neatsitraukiant nuo jų esamų serijų stilistikų ir individualių kūrybinių metodų, pažvelgti į Kauno, kauniečių santykį su vandeniu. Fotografus kūrybiniai ieškojimai vedė gausiais Kauno vandenvaizdžiais. Festivalio vadovas Mindaugas Kavaliauskas, kviesdamas kauniečius susipažinti su paroda pažymi, kad visos trys parodos dalys atliktos specifinėmis technikomis ir kviečia pamatyti Kauną santykyje su vandeniu netikėtais rakursais, tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasmėmis.

Žymus vokiečių menininkas ir „European Photography“ (nepriklausomo meno žurnalo) įkūrėjas ir leidėjas Andreas Müller-Pohle Kaune fotografavo susitinkančias didžiąsias Lietuvos upes – Nemuną, Nerį, kitus čia esančius vandens telkinius – Kauno marias, Lampėdžio karjerą. Pasižymintis išskirtine vandens fotografavimo metodika, Andreas Müller-Pohle panardina kamerą į vandenį, peizažą dalindamas į povandeninę ir virš-vandeninę dalis. „Vandenys Kaune“ – gamtinio ir urbanistinio peizažo susiliejimas davė pradžią naujai, netikėtų rakursų Kauno ikonografijai.

Andreas Müller-Pohle. Kauno vandenys

Andreas Müller-Pohle. Kauno vandenys

Andreas Müller-Pohle. Kauno vandenys

Andreas Müller-Pohle. Kauno vandenys

Lenkų fotografė Dorota Dawidowicz pasitelkusi XIX a. populiariausią fotografinę metodiką – šlapio kolodijaus (šlapios plokštės) fotografijos techniką, Kaune tęsė savo pastarojo meto vasarišką ciklą „Atsipalaiduok!”, tyrinėdama Kauno miesto vandens telkinių pakrantes, pliažus kvietė vietos gyventojus fotografuotis ir tapti kūrybinio proceso dalimi. Nors fotografės naudojama metodika lėta, nepatikima, reikli geram orui ir modelių gebėjimui nesujudėti pozuojant, Dorotos fotografijos alsuoja stebėtinu spontaniškumu, lyg jos būtų sukurtos ne prie stovo pritvirtinta kamera, o portabiliu „retro“ stiliaus fotografiją kuriančiu įrenginiu. Kauną fotografė pavaizdavo kaip vandens pramogų miestą.

Dorota Dawidowicz. Atsipalaiduok

Dorota Dawidowicz. Atsipalaiduok

Dorota Dawidowicz. Atsipalaiduok

Dorota Dawidowicz. Atsipalaiduok

Suomio Jari Silomäki užfiksuotose fotografijose, ant kurių kaligrafiškai užrašomos mintys, jausmai, istorijos, naujienų aktualijos, patirtys, suartėja dabartis ir praeitis su ateitimi, susitraukia ar dar labiau padidėja atstumai, emocingi išgyvenimai atsimuša į banalybę, ramybė konfrontuoja su stichijomis, „svarbūs“ dalykai nudažomi menininko autoironijos ir humoro nuotaikomis. Kaune menininkas tęsė dar 2001 m. pradėtą darbų seriją „Mano orų dienoraštis“. Dviejų savaičių trukmės meninės rezidencijos metu Jari kvadratinio kadro vidutinio formato analoginiu fotoaparatu kiekvieną dieną fiksavo tai ką matė ir jautė, mąstydamas apie tai, kuo tuomet gyveno kiti pasaulio kraštai. Nors festivalio „Kaunas Photo“ menininkų rezidencijų tema – vanduo, Jario fotografijose vanduo ne visada matomas, tačiau apie jį galvojama. Menininkas darbuose užfiksavo, kad kai kauniečiai mėgavosi vasaros ir rudens pradžios šiluma, Karibų jūros salas ir JAV pietines pakrantes siaubė uraganai ir potvyniai.

Jari Silomäki. Mano orų dienoraštis

Jari Silomäki. Mano orų dienoraštis

XIV-ojo „Kaunas Photo“ festivalio lauko parodos iki spalio pabaigos taip pat eksponuojamos Žaliakalnio funikulieriaus papėdėje, V. Putvinskio g., Čečėnijos a., Juozapavičiaus pr. 57 skvere prie VMI ir aikštėje prie Kauno pilies.

„Kaunas Photo“ – ilgiausiai be pertraukų rengiamas kasmetis tarptautinis fotomeno festivalis Lietuvoje ir Baltijos šalyse. Nuo 2004 m. festivalį organizuoja viešoji įstaiga „Šviesos raštas“. Festivalis laikomas vienu svarbiausių tęstinių meno renginių Lietuvoje. Festivalis yra pasaulinės „Festivals of Light“ organizacijos narys.

www.kaunasphoto.com

 

Maršrutas vasario 21 – 23 dienoms
PENKTADIENIS, 02 21 Boso Tado Girininko solinis vakaras, 18:00 Kauno valstybinė filharmonija, L. Sapiegos g. 5 Vienas geriausių Lietuvos...
Nauja V. Petrulio monografija – apie paveldą kaip konfliktą
Žaliojo tilto skulptūros Vilniuje, pašto pastatai Kaune, Klaipėdoje ir sostinėje, buvusių kino teatrų dalybos Lietuvos didmiesčiuose – tai tik...
Knygoje „Partizano žiedas“ atgyja kiekvienas partizanų nueitas kilometras
Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos Jaunimo, meno ir muzikos skyriuje, A. Mapu g. 18, vasario 26 d. 18 val....
Vilniaus knygų mugėje – visų kauniečių sukurta Kauno žvėries pasakų knyga
„Miestas tampa tikru miestu tik tada, kai jo viduje, jo požemiuose, apsigyvena Žvėris. Nuo tos akimirkos miestas liaujasi būti...
Maršrutas vasario 21 – 23 dienoms
PENKTADIENIS, 02 21 Boso Tado Girininko solinis vakaras, 18:00 Kauno valstybinė filharmonija, L. Sapiegos g. 5 Vienas geriausių Lietuvos...
Nauja V. Petrulio monografija – apie paveldą kaip konfliktą
Žaliojo tilto skulptūros Vilniuje, pašto pastatai Kaune, Klaipėdoje ir sostinėje, buvusių kino teatrų dalybos Lietuvos didmiesčiuose – tai tik...
Knygoje „Partizano žiedas“ atgyja kiekvienas partizanų nueitas kilometras
Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos Jaunimo, meno ir muzikos skyriuje, A. Mapu g. 18, vasario 26 d. 18 val....
Vilniaus knygų mugėje – visų kauniečių sukurta Kauno žvėries pasakų knyga
„Miestas tampa tikru miestu tik tada, kai jo viduje, jo požemiuose, apsigyvena Žvėris. Nuo tos akimirkos miestas liaujasi būti...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia