Parodoje – japoniškos keramikos tradicijomis grįstas D. ir J. Penkinski dialogas

A. Žmuidzinavičiaus kūrinių ir rinkinių muziejuje (V. Putvinskio g. 64) gruodžio 6 d., penktadienį, 17 val. vyks Dormantės ir Jurgio Penkinski keramikos darbų parodos „Žemės skarba“ atidarymas.

Dormantės ir Jurgio Penkinski kūrybinis duetas bendrose parodose kuria dialogą, organiškai papildydami vienas kitą, kaskart vis giliau panirdami į estetines ir technologines keramikos meno galimybes, naikindami standartiškumo ribas tarp to, kas gyvenime yra įmanoma ir kas ne.

Jurgis Penkinski savo kūriniais per pasirinktus zoomorfinius ir antropomorfinius pavidalus apeliuoja į kažką archajišką. Plastiniai kūrinių sprendimai kyla iš filosofinių tekstų apmąstymų, tačiau darbai pasižymi aiškia semantika. Kūrinių formos – organiškas vidinio kūrėjo pasaulio atspindys.

Dormantės Penkinski kūrinys. Annos Stanevičienės nuotrauka.

Dormantė Penkinski lietuviškas senąsias tradicijas sugeba jungti su japoniškomis, taip supindama mūsų kultūros šaknis su senųjų pasaulinių kultūrų šaknimis į vieną gyvybingą raizginį. Jos kūryboje susipina istorija ir amžinybė, etnosas ir žmonija, fizika ir metafizika.

D. ir J. Penkinski gyvena bei kuria Gojaus kaime, savo rankomis pasistatytame moliniame name. 2004 m. vasarą Dormantės pastangomis senoviška Japonijos keramikos degimo tradicija atkeliavo į Lietuvą. Sodybos kieme bidzen keramikos meistras Rikijo Hašimoto, padedant Lietuvos menininkams, pastatė pirmąją Lietuvoje malkomis kūrenamą krosnį – anagamą. Pastaraisiais metais menininkai paniro į japoniškos bidzen keramikos tradicijas. Šiai nuo viduramžių Japonijoje gaminamai keramikai būdingas paprastumas, saikas, neįmantrios formos, atsitiktiniai įtrūkiai, formos deformacijos.

Dormantės Penkinski kūrinys. Annos Stanevičienės nuotrauka.

Parodoje eksponuojamų kūrinių gimimas – daug fizinių pastangų reikalaujantis procesas: darbai degami ne vieną parą, būtina išlaikyti reikiamą temperatūrą, kuri siekia 1300 laipsnių. Japonijoje ši keramikos rūšis laikoma keramikos amato meistriškumo viršūne, vertinama ir suvokiama kaip ilgaamžiškumo bei amžinybės atspindys materialiame pavidale.

Paroda veiks: 2019 12 06 – 2020 02 02

Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus inf.

Prasideda festivalis AURA30: egzistencija, meilė, begalybės ir buvimas kartu
Trečiadienį, rugsėjo 30 d. 19 val. prasidedantis jubiliejinis tarptautinis šokio festivalis AURA30 ne tik atvers publikai dar nematytas neseniai...
Kauno menininkų namuose – diskusija apie nekūrybišką stresą
Šį ketvirtadienį, spalio 1 d., Kauno menininkų namuose (KMN) pradedama antroji „Nemigos salono“ ciklo dalis – diskusija, kurios metu...
Muziejaus trečiadienis. Lietuvos aviacijos muziejaus lobiai – 60 video po 60 sekundžių 
Lietuvos aviacijos muziejus ne tik ekspozicijomis visuomenei pristato lietuviškos aviacijos raidą, bet nuolatos ieško ir naujų bendravimo su auditorija...
Mykolas Žilinskas. Dar nepažinta dovana Kaunui
Daugiau nei du tūkstančiai meno kūrinių, dokumentų, knygų, kitų vertybių, o ir dvi didžiausios galerijos Kaune. Tokios esminės Mykolo...
Prasideda festivalis AURA30: egzistencija, meilė, begalybės ir buvimas kartu
Trečiadienį, rugsėjo 30 d. 19 val. prasidedantis jubiliejinis tarptautinis šokio festivalis AURA30 ne tik atvers publikai dar nematytas neseniai...
Kauno menininkų namuose – diskusija apie nekūrybišką stresą
Šį ketvirtadienį, spalio 1 d., Kauno menininkų namuose (KMN) pradedama antroji „Nemigos salono“ ciklo dalis – diskusija, kurios metu...
Muziejaus trečiadienis. Lietuvos aviacijos muziejaus lobiai – 60 video po 60 sekundžių 
Lietuvos aviacijos muziejus ne tik ekspozicijomis visuomenei pristato lietuviškos aviacijos raidą, bet nuolatos ieško ir naujų bendravimo su auditorija...
Mykolas Žilinskas. Dar nepažinta dovana Kaunui
Daugiau nei du tūkstančiai meno kūrinių, dokumentų, knygų, kitų vertybių, o ir dvi didžiausios galerijos Kaune. Tokios esminės Mykolo...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia