Parodoje – ir Aleksoto stiklo fabriko įkvėpti kūriniai 

Vasario 28 d., ketvirtadienį, 19 val. Šiuolaikinio meno ir mokslo centre (toliau – ŠMMC, Sandėlių g. 7) įvyks stiklo instaliacijų parodos „Ontology of shadows“ atidarymas. Šioje parodoje šešėlių ontologiją kurs menininkė Irina Peleckienė.

Parodos autorė jau daugiau nei 20 metų dirba su stiklu: dalyvavo ne vienoje užsienyje vykusioje stiklo parodoje, bienalėse, simpoziume. Tad vieni iš Irinos darbų yra gimę kiek ankščiau, o kiti kuriami būtent šiai parodai: „Renku šešėlius, kaip nukritusius rudeninius medžių lapus, dedu juos tarp knygos lapų, į atminties stalčius, kad iš naujo juos atpažinčiau“, – apie parodą pasakoja menininkė.

Parodoje bus galima apžiūrėti šiuolaikinės kūrybos instaliacijas, kurių pagrindinė medžiaga – stiklas. Tačiau šalia stiklo bus galima išvysti ir kitas medžiagas, tokios kaip smėlis, metalas, dokumentinė filmuota medžiaga, dūmai. Visi darbai įkvėpti skirtingų patirčių, tad instaliacijos simbolizuoja tam tikrus menininkės gyvenimo etapus. Pavyzdžiui, instaliacija „In Memoriam“ kurta Aleksoto stiklo fabrikui atminti, taigi lankytojai patys galės pamatyti, kaip šiame stiklo fabrike vyko darbas.

Pati menininkė teigia, kad stiklas jai ne tik kūrybinė medžiaga, bet ir savotiškas gyvenimo kelias: „Stiklas kaip medžiaga – man kūrybos idėja ir konceptas. Ši, mane apsėdusi mintis, tapo keliu, brėžiančiu trūkčiojančią liniją nuo 2006-ųjų metų (darbo stiklo fabrike, meistrystės pamokų, žiauraus nusivylimo „neįveikus“ ir džiaugsmo „pavykus“, aplankytų vietų, sutiktų žmonių) iki šios dienos nueito taško.“

ŠMMC, įsikūręs Kauno suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre, yra netradicinė erdvė, organizuojanti šiuolaikinio meno parodas, performansus. Čia laukiami visi – ir profesionalai, ir tie, kuriems šiuolaikinis menas vis dar nepažintas. Nuo rugsėjo čia įvyko 7 parodos, pritraukusios 19 skirtingų menininkų. Beje, Irinos darbai bus eksponuojami įvyks naujoje erdvėje, kurioje dar nevyko nei viena paroda.

Parodos kuratorė: Emilija Šneiderytė
Paroda veiks iki kovo 28 d.

ŠMMC inf.

2022-aisiais – dėmesys R. Kalantai, J. Mekui, krepšiniui, universitetams
Ketvirtadienį Seimo posėdyje pritarta 13 iniciatyvų 2022-uosius skelbti proginiais metais, skirtais pagerbti žymias asmenybes, pažymėti išskirtinių istorinių įvykių ir...
Kaip 1932-aisiais: J. Zikaro namai-muziejus trumpam atveria duris
Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus padalinys J. Zikaro namai-muziejus dovanoja lankytojams unikalią galimybę apsilankyti Zikarų namuose, kol dar...
Muziejaus trečiadienis. Kaip kaunietis Nidoje pasaulio sklandymo rekordą pasiekė
XX a. pradžioje Lietuvoje išaugo susidomėjimas aviacija. Tai paskatino iš kitų šalių atvykę lėktuvų konstruktoriai ir lakūnai, ėmę rengti...
Vytauto Mačernio „Vizijų“ interpretacijos – pakaunėje
Naktis. Keistas miškas, kuriame kažkas nesuprantamai šnabžda, kvatojasi, groja… Truputį nuošaliau, atrodo, kažkas nusprendė apsigyventi miške. Tai jaunasis, visad...
2022-aisiais – dėmesys R. Kalantai, J. Mekui, krepšiniui, universitetams
Ketvirtadienį Seimo posėdyje pritarta 13 iniciatyvų 2022-uosius skelbti proginiais metais, skirtais pagerbti žymias asmenybes, pažymėti išskirtinių istorinių įvykių ir...
Kaip 1932-aisiais: J. Zikaro namai-muziejus trumpam atveria duris
Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus padalinys J. Zikaro namai-muziejus dovanoja lankytojams unikalią galimybę apsilankyti Zikarų namuose, kol dar...
Muziejaus trečiadienis. Kaip kaunietis Nidoje pasaulio sklandymo rekordą pasiekė
XX a. pradžioje Lietuvoje išaugo susidomėjimas aviacija. Tai paskatino iš kitų šalių atvykę lėktuvų konstruktoriai ir lakūnai, ėmę rengti...
Vytauto Mačernio „Vizijų“ interpretacijos – pakaunėje
Naktis. Keistas miškas, kuriame kažkas nesuprantamai šnabžda, kvatojasi, groja… Truputį nuošaliau, atrodo, kažkas nusprendė apsigyventi miške. Tai jaunasis, visad...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia