Mėnesio tema. Alternatyva, arba Iki, per ir po karantino

Jau tradiciškai (visgi žurnalui netrukus penkeri) balandžio numerį skiriame muzikai ir jos epochoms. Jau pirmajame, tuomet dar plonyčiame leidinuke kalbėjome apie džiazą tarpukariu, Hofmeklerius ir Pomerancą. Kitąmet prisiminėme bigbitą ir kalbinome vienos iš tuometinių merginų grupių narę, šiandien – džiazo ir senosios muzikos leidėją.

2018-aisiais prisiminėme priešsąjūdinį laikmetį, kai skiauterėms jau nebuvo gaila lako, o polėkio užtekdavo savaitėms. Net į roko vietų ekskursiją buvome išsirengę – vis dar ačiū kaunastiškajam gidui, nuoširdžiam rokeriui Jonui Oškiniui už tai. Pernai gi buvo reivo metas, greičio akiniai, legendinė „Pakalnė“, dar legendiškesnis „Trestas“ ir ne visuomet sutampantys pirmojo XXI a. dešimtmečio liudininkų parodymai. Visada buvo smagu. Visi šie numeriai randami ISSUU platformoje, jeigu ką.

Ištikus 2020-iesiems supratome, kad istorijos rašyti kol kas negalima – tiksliau, sunku susisteminti jau vien tai, kas vyksta dabar, nors viskas iš esmės telpa po negrabaus priešdėlio post skėčiu. Esame ankstesnių srovių, madų, skambesių, įvaizdžių vaikai, ieškantys savosios epochos įvardžio. Norime groti ateities muziką, bet to nepadarysime dešimt tūkstančių valandų neatbrūžinę gitarų.

Ar dar po kurio laiko epochą skelsime į prekoroninę ir postkoroninę? Neišvengiamai. Situacija sveikatos, verslo, politikos, meno, kultūros pasauliuose keičiasi kas valandą. Vienos durys užsidaro, kitos dar nė neįstatytos į staktą. Neabejojame, kad laiko skaityti dabar turite. Beje, empirinis pastebėjimas – pasikeitus aplinkybėms labai įdomu grįžti prie jau matytų filmų, skaitytų knygų ar straipsnių. Viskas regisi šiek tiek kitaip, kaip toje „Foje“ dainoje.

O muzikinis balandis šįkart apie alternatyvą, kuri šiek tiek post, šiek tiek avant. Karantino metas įdomus – dalį pašnekovų, tai yra, „Ghia“ susivienijmą bei artistus Arūną Perioką ir Patrį Židelevičių dar kalbinome akis į akį, o Gailė Griciūtė siuntė atsakymus iš Varėnos miškų. Jaras Ramūnas irgi siuntė, bet jis visuomet siunčia. Kai ką fotografavome, kai ką piešėme. Bet turinio – per akis. Pasidomėjome, kuo gyvos „Fluxus Labas!“ buriamos bendruomenės, ir kas seno Aleksote. Net renginių kalendorių radome kuo užpildyti. Jurgiui Mačiūnui patiktų. O už viršelį esame dėkingi Nyderlanduose gyvenančiai talentei Domantei Nalivaikaitei.

Visuomet jūsų – pilnas kultūros miestas. Būkite sveiki.

P.S. Daugelis vietų, kuriose įprastai platiname žurnalą, šiuo metu nepriima lankytojų. Tad balandžio numerį išplatinome kiek kitaip. Saugiai ir su minimaliai fizinio kontakto arba visai be jo. Visi pristatymai įvykdyti ir bus vykdomi laikantis saugumo ir higienos reikalavimų. Ieškokite žurnalo po Kauną išsibarsčiusiuose Knygų nameliuose ar iš mėgstamų restoranų tiesiai į namus. Ar tiesiog ISSUU. Sekite naujienas instagrame, ten sužinosite daug galimybių. 

Maršrutas spalio 23–25 dienoms
PENKTADIENIS, 10 23 V. Sventicko knygos „Ką žino upė“ pristatymas, 17:00 Maironio lietuvių literatūros muziejus, Rotušės a. 13 Literatūros...
Tarptautinis Kauno dizaino įvykis – idėjų varžytuvės, dirbtuvės ir parodos
Ką galvojame išgirdę žodį „dizainas“? Apie aukštosios mados kolekcijas, spalvas, formas ar interjerą? Jis gali nepalyginamai daugiau – pasitelkdamos...
Filme „Ursus fabriko simfonija“ – žlugusios Lenkijos gamyklos darbininkų istorija
Kauno menininkų namų (KMN) ir platformos „Kitas Kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ rudens vakarais toliau kviečia...
Urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“ kviečia į viešą aptarimą
Spalio antroje pusėje kūrybinių dirbtuvių „Naujamiesčio kodas“ dalyviai — architektai, urbanistai, kraštovaizdžio architektai, sociologai ir menininkai — pradėjo intensyvius...
Maršrutas spalio 23–25 dienoms
PENKTADIENIS, 10 23 V. Sventicko knygos „Ką žino upė“ pristatymas, 17:00 Maironio lietuvių literatūros muziejus, Rotušės a. 13 Literatūros...
Tarptautinis Kauno dizaino įvykis – idėjų varžytuvės, dirbtuvės ir parodos
Ką galvojame išgirdę žodį „dizainas“? Apie aukštosios mados kolekcijas, spalvas, formas ar interjerą? Jis gali nepalyginamai daugiau – pasitelkdamos...
Filme „Ursus fabriko simfonija“ – žlugusios Lenkijos gamyklos darbininkų istorija
Kauno menininkų namų (KMN) ir platformos „Kitas Kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ rudens vakarais toliau kviečia...
Urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“ kviečia į viešą aptarimą
Spalio antroje pusėje kūrybinių dirbtuvių „Naujamiesčio kodas“ dalyviai — architektai, urbanistai, kraštovaizdžio architektai, sociologai ir menininkai — pradėjo intensyvius...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia