Koncerte „Dainuojantis smuikas“ – moterų tandemas

Šį penktadienį, lapkričio 23 d., 18 val. Kauno valstybinėje filharmonijoje vyks pirmasis Kauno miesto simfoninio orkestro (KMSO) ir dirigentės Adrijos Čepaitės susitikimas. Taip pat koncerte klausytojus džiugins talentu ir charizma galinti pasigirti jaunosios kartos smuikininkė Ksenija Dubrovskaja (Vokietija), rašoma KMSO pranešime spaudai.

Įvairiapusiu talentu apdovanota dirigentė A. Čepitė sėkmingai dirba tiek instrumentinės, tiek ir vokalinės muzikos žanre. Publika vertina jos santūrią, į muzikos gelmę koncentruotą raišką, gebėjimą sukurti dialogą tarp atlikėjų ir klausytojų. A. Čepaitė jau eilę metų bendradarbiauja su įvairiais orkestrais Lietuvoje ir užsienyje. Kartu su Lietuvos kameriniu orkestru dirigentė Vokietijoje ir JAV išleido dvi kompaktines plokšteles, kuriose vakarų publikai pristatomi Lietuvos kompozitorių kūriniai.

Koncertui pradėti dirigentė pasirinko fenomenalaus talento vokiečių kompozitoriaus, vieno ryškiausio romantinės muzikos kūrėjo F. Mendelssohno kūrinį. Pasakojama, kad kompozitorius mėgo lankytis Britų salose, o vienos kelionės metu Škotijoje, buvo taip įkvėptas lankomų vietų, kad 1833 metais dienos šviesą išvydo F. Mendelsono uvertiūra „Hebridai“. Priešingai nei kitos uvertiūros, ši yra atskira muzikinė kompozicija, prisikiriama romantizmo laikotarpiui. Uvertiūra „Hebridai“ tapo daugelio pasaulio simfoninių orkestrų repertuaro dalimi.

Pirmąją koncerto dalį užbaigs dar vienas F. Mendelssohno kurinys. Tai – 1824 metais sukurta Simfonija Nr. 1 c-moll, op. 11. Kūrinys buvo skirtas Karališkosios filharmonijos orkestrui, kuris pirmą kartą simfoniją atliko 1829 d. gegužės 25 d.. Įdomu tai, kad kompozitorius ją parašė būdamas vos 15 metų amžiaus.

Antroje koncerto dalyje scenoje pasirodys vakaro solistė Ksenija Dubrovskaja. Kartu su orkestru diriguojant Adrijai Čepaitei, klausytojams dovanos žymiausio rusų romantinės eros kompozitoriaus, vieno iškiliausio vokalinės ir instrumentinės muzikos kūrėjo Piotro Čaikovskio Koncertą smuikui ir orkestrui D-dur, op. 35. Teigiama kad tai bene geriausias kada nors parašytas kompozitoriaus koncertas smuikui ir orkestrui.

KMSO inf.

Kas knibžda Šilainių džiunglėse? Atsakymų ieško rūšių ralis
Jau penktus metus skaičiuojanti Kauno iniciatyva „Šilainiai Project“ šiemet kviečia pasivaikščioti po Šilainių mikrorajoną ir geriau pažinti mus supančios...
Birželio žurnalo „Kaunas pilnas kultūros“ tema – „Flora“
Naujausias žurnalo „Kaunas pilnas kultūros“ numeris – vasariškas, juk birželis. Apie florą, kasdienį net labiausiai užkietėjusio miestiečio gyvenimo palydovą,...
„Pažaislio liepų alėjos vakarai“ – nuo liepos iki rugsėjo, nuo A. Kaniavos iki „Graži ir ta galinga“
Šią vasarą, nors ir vėliau, pradedantis septintąjį sezoną, koncertų ciklas „Pažaislio liepų alėjos vakarai“ žada nenuvilti kauniečių ir visų...
Suomės „Sisus Sirkus“ virtualioje „Cirkuliacijoje“ transliuos žinią apie stiprybę
Tarptautinio šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“, perkeldamas pagrindinę pasirodymų programą į kitus metus, šiemet siūlo išskirtinę galimybę virtualiai susipažinti su...
Kas knibžda Šilainių džiunglėse? Atsakymų ieško rūšių ralis
Jau penktus metus skaičiuojanti Kauno iniciatyva „Šilainiai Project“ šiemet kviečia pasivaikščioti po Šilainių mikrorajoną ir geriau pažinti mus supančios...
Birželio žurnalo „Kaunas pilnas kultūros“ tema – „Flora“
Naujausias žurnalo „Kaunas pilnas kultūros“ numeris – vasariškas, juk birželis. Apie florą, kasdienį net labiausiai užkietėjusio miestiečio gyvenimo palydovą,...
„Pažaislio liepų alėjos vakarai“ – nuo liepos iki rugsėjo, nuo A. Kaniavos iki „Graži ir ta galinga“
Šią vasarą, nors ir vėliau, pradedantis septintąjį sezoną, koncertų ciklas „Pažaislio liepų alėjos vakarai“ žada nenuvilti kauniečių ir visų...
Suomės „Sisus Sirkus“ virtualioje „Cirkuliacijoje“ transliuos žinią apie stiprybę
Tarptautinio šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“, perkeldamas pagrindinę pasirodymų programą į kitus metus, šiemet siūlo išskirtinę galimybę virtualiai susipažinti su...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia