Kauno vaikus įkvėpė „Aukso liūtą“ Venecijoje pelnęs lietuvių kūrinys

Šiuo metu Kauno Antano Martinaičio dailės mokykloje eksponuojamas meninis edukacinis projektas „Šilduma“. Projekto idėja gimė praėjusį rudenį ir buvo inspiruota 2019 metų Venecijoje, šiuolaikinio meno bienalėje dalyvavusių ir prestižinį „Aukso liūto“ apdovanojimą pelniusių lietuvių menininkių Rugilės Barzdžiukaitės, Vaivos Grainytės ir Linos Lapelytės operos-performanso „Saulė ir jūra (MARINA)“. Tai – kūrinys, už kurį menininkėms paskirta ir šių metų Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija. Jis buvo demonstruojamas uždaroje patalpoje, kur ant supilto smėlio, imituojančio pliažą, grupė „besiilsinčių“ žmonių (performaso atlikėjų) tyliai dainavo tekstus apie įvairias gyvenimo problemas (klimato kaitą, globalinį nuovargį, kūniškumą).  

Įgyvendinti šio svarbaus kultūrinio įvykio pagrindu parengtą projektą Kauno Antano Martinaičio dailės mokykloje sumanė mokytoja Domantė Šarakauskaitė-Ivanauskienė. Jos manymu, yra nepaprastai svarbu visus vaikus, tiek mažuosius mokinius, tiek paauglius, jaunuolius edukuoti, pasitelkiant svariausius kultūros įvykius, šviečiant ir aiškinant modernias kūrybos formas. Tad jos projekte „Šilduma“ teoriniame lygmenyje buvo siekiame supažindinti vaikus su Venecijos bienalėje dalyvavusių ir neeilinį pripažinimą laimėjusių lietuvaičių kūryba, o, praktiniame, paaiškinti kaip galima kurti inovatyviai, derinti, regis, iš pirmo žvilgsnio nederančias, bet puikiai viena kitą papildančias medžiagas. Jei dar konkrečiau, vaikus išmokyti audimo technikos ir keraminių žmonių figūrėlių lipdymo. 

Kadangi mokytoja Domantė Šarakauskaitė-Ivanauskienė yra tekstilės menininkė, ji tapo atsakinga už „tekstilinę“ projekto dalį – pliažo kilimėlio audimą. Keraminei daliai („poilsiaujančių žmonių“ nulipdymui) įgyvendinti buvo paprašytas kolega Herbertas Manomaitis, Kauno A. Martinaičio dailės mokykloje dėstantis erdvinę plastiką, ir vaikus mokantis skulptūros bei lipdybos.

Taigi replikuojant į minėtą šiuolaikinį projektą mokytojai kartu su įvairaus amžiaus vaikais išaudė ir nulipdė milžinišką kiekį tekstilinių pliažinių kilimėlių ir ant jų gulinčių „vasarotojų“ – molinių žmogeliukų. Išeksponuota mokykloje didžiulė instaliacija atrodo itin patraukliai, žaismingai, gyvybingai. 

Dar derėtų akcentuoti ir tai, kad audimo ir lipdymo mokėsi nuo mažiausių mokyklos mokiniukų (dar darželinukų) iki devintos klasės mokinių. Visų jų smagiai interpretuotos, skirtingų dydžio keramikinės figūrėlės ir kilimėliai, demonstruojami vienoje grupėje, puikiai susiderino tarpusavyje.

Projekto įgyvendinimas užtruko kelis mėnesius. Pasak mokytojo Herberto Manomaičio, iš pirmo žvilgsnio nesudėtingų figūrėlių lipdymas nėra jau toks lengvas užsiėmimas. Kad keramikiniai žmogeliukai įgytų parodinį pavidalą, juos nulipdžius reikėjo išdžiovinti, nuspalvinti, išdegti, glazūruoti, degti antrą kartą… 

Mokytoja Domantė Šarakauskaitė-Ivanauskienė irgi teigia, jog vaikams austi iš pradžių sekėsi visaip, bet palaipsniui net ir patys mažiausi įsisavino šią rimtą tekstilės meno techniką. Beje, puikūs audėjai pasirodė ir berniukai. Taip pat dailininkė mini, kad svarbiausias šiame edukaciniame projekte tapo dar prieš karantiną patirtas gyvas bendravimas, šurmulio garsas, kurį sukūrė patys mokiniai, tapdami esmingiausia projekto dalimi.

Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos inf. ir nuotr.

Naujas Kauno bienalės įvaizdis: simboliu žymės šiuolaikinio meno patirtis (interviu)
„Kauno bienalė“, daugiau kaip du dešimtmečius Kaune organizuojanti vieną didžiausių šiuolaikinio meno festivalių šalyje, keičia savo vizualinį identitetą. Prasidėjusi...
Lietuvos švietimo istorijos muziejuje laukia paroda apie knygas mažiesiems
Lietuvos švietimo istorijos muziejus (Vytauto pr. 52, Kaunas) parengė parodą „Knygelė nekaltoji arba visu greičiu pirmyn į šviesųjį rytojų“....
Maršrutas lapkričio 23–26 dienoms
PIRMADIENIS, 11 23 Virtualus turas po Vytauto Didžiojo karo muziejų Online Lapkričio 23-oji – Lietuvos kariuomenės diena. 1918 metų...
Vakarėlis turi tęstis, arba „Prisukamo Abrikoso“ istorija
Ankstesniuose žurnalo numeriuose jau esame aptarę, kaip šoko ir linksminosi kaunuomenė praėjusio amžiaus antroje pusėje ir šio pradžioje. Nuo...
Naujas Kauno bienalės įvaizdis: simboliu žymės šiuolaikinio meno patirtis (interviu)
„Kauno bienalė“, daugiau kaip du dešimtmečius Kaune organizuojanti vieną didžiausių šiuolaikinio meno festivalių šalyje, keičia savo vizualinį identitetą. Prasidėjusi...
Lietuvos švietimo istorijos muziejuje laukia paroda apie knygas mažiesiems
Lietuvos švietimo istorijos muziejus (Vytauto pr. 52, Kaunas) parengė parodą „Knygelė nekaltoji arba visu greičiu pirmyn į šviesųjį rytojų“....
Maršrutas lapkričio 23–26 dienoms
PIRMADIENIS, 11 23 Virtualus turas po Vytauto Didžiojo karo muziejų Online Lapkričio 23-oji – Lietuvos kariuomenės diena. 1918 metų...
Vakarėlis turi tęstis, arba „Prisukamo Abrikoso“ istorija
Ankstesniuose žurnalo numeriuose jau esame aptarę, kaip šoko ir linksminosi kaunuomenė praėjusio amžiaus antroje pusėje ir šio pradžioje. Nuo...
Patys skaitomiausi
Muziejaus trečiadienis: „Aš esu sveikas ir kupinas jėgos savo kilniam darbui“
Šiuo metu Kauno Antano Martinaičio dailės mokykloje eksponuojamas meninis edukacinis projektas „Šilduma“. Projekto idėja gimė praėjusį rudenį ir buvo inspiruota 2019 metų Venecijoje, šiuolaikinio meno bienalėje dalyvavusių ir prestižinį „Aukso liūto“ apdovanojimą pelniusių lietuvių menininkių Rugilės Barzdžiukaitės, Vaivos Grainytės...
Daugiau
Globoja
Leidžia