Kauno fotografijos galerijoje – hibridinis Pietų Indijos bažnyčių modernizmas

Ketvirtadienį, gegužės 16 d., 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje vyks Vokietijos menininkių dueto Haubitz+Zoche parodos „Hibridinis modernizmas. Bažnyčios Pietų Indijoje“ atidarymas. Renginyje dalyvaus viena dueto narių – Stefanie Zoche.

Dauguma bažnyčių Keraloje, Indijoje yra pastatytos portugališkojo baroko stiliumi, kuris net šiandien vis dar regimas naujuose pastatuose. Visgi, po nepriklausomybės paskelbimo 1947 m. Indijos bažnyčia ėmė siekti atsiriboti nuo kolonijinės architektūros suvaržymų ir išvystyti savitą architektūrinį stilių. Savojo identiteto paieškos matomos pastatų fasaduose.

Haubitz+Zoche. Šv. Teresės bažnyčia. Eravu, Kerala, Indija. Iš serijos „Hibridinis modernizmas“.

Haubitz+Zoche. Šv. Teresės bažnyčia. Eravu, Kerala, Indija. Iš serijos „Hibridinis modernizmas“.

Tiesioginis krikščioniškųjų simbolių pavertimas trimatėmis formomis yra labai neįprastas vakarietiškai tradicijai. Kyla klausimas ar vizualiai įspūdinga hinduizmo tradicija turėjo įtakos architektūrinei raiškai. Kartais hinduizmui būdingi stilistiniai elementai yra tiesiogiai pritaikomi, kaip Marijos statula ant lotusų ar metalinis piliorius  priešais daugybę bažnyčių ar itin ryškios spalvos.

Šiame kontekste labai svarbu prisiminti, kad krikščionybė Indijoje turi labai ilgą istoriją. Pasak legendos, 52 m. po Kristaus apaštalas Tomas, vėliau pripažintas šventuoju, atvyko į Indiją. Jo pasekėjai suformavo Syro-Malabar bažnyčią, kuri yra dominuojanti Keraloje. Indijos krikščioniškųjų bendruomenių formavimosi laikotarpiu laikomas III amžius. Kai portugalai, vedini Vasco da Gama, atrado jūrų kelią į Indiją 1498 m., jie buvo priblokšti čia radę šimtus krikščioniškų bažnyčių.

Haubitz+Zoche. Šv. Marijos bažnyčia, Nadikkara, Indija. Iš serijos „Hibridinis modernizmas“.

Haubitz+Zoche. Šv. Marijos bažnyčia, Nadikkara, Indija. Iš serijos „Hibridinis modernizmas“.

Haubitz+Zoche. Ėmimo į Dangų bažnyčia. Mupliyam, Indija. Iš serijos „Hibridinis modernizmas“.

Haubitz+Zoche. Ėmimo į Dangų bažnyčia. Mupliyam, Indija. Iš serijos „Hibridinis modernizmas“.

Fotografijų serija atspindi neįprastą postkolonijinio laikotarpio Syro-Malabar bažnyčių architektūrinį stilių. Tipologinė šių pastatų seka atskleidžia daugiasluoksnes kultūrines įtakas ir neįprastą architektūrinę kalbą.

Haubitz+Zoche“ – Vokietijos menininkių Sabine Haubitz (1959-2014) ir Stefanie Zoche (1965) duetas. Jos kartu dirbo nuo 1998 iki 2014 m., kuomet mirė S. Haubitz. S. Zoche toliau kuria asmeninius projektus.

S. Haubitz studijavo Miuncheno vizualiųjų menų akademijoje, S. Zoche – Middlesex universitete, Londone. Jų kūryba pasižymi plačiu skirtingų medijų naudojimu, dueto darbuose plėtojamos dvi pagrindinės temos architektūra/viešosios edvės ir ekologija. Jos pelnė Vokietijos fotoknygos apdovanojimą 2006 m. ir Vokietijos architektūrinės fotoknygos apdovanojimą 2017 m. Jų kūriniai buvo eksponuojami tarptautinėse parodose – Havanos bienalėje (2012), Pompidou centre Paryžiuje, ( 2010), „Reiss-Engelhorn Museen / Zephyr“ Manheime (2018), „Kunsthaus Nürnberg“ (2018), „ERES Foundation“ Miunchene (2015), „Architekturzentrum“ Vienoje (2008) ir kt.

Paroda Kaune veiks iki birželio 16 d.

Kauno fotografijos galerijos inf
kaunasgallery.lt

56-ojo „Poezijos pavasario“ laureatas – Alis Balbierius
56-ojo Tarptautinio poezijos festivalio „Poezijos pavasaris“ laureatu tapo poetas, eseistas, fotografas Alis Balbierius už eilėraščių knygą „Ekvilibriumas“. 2020 m....
„Pirmeiviai“: pirmoji 101-ojo Nacionalinio Kauno dramos teatro sezono premjera
Gegužės 19 d. Kauno nacionaliniame dramos teatre prasidėjo naujas kūrybinis procesas – režisieriaus Gyčio Padegimo premjeros „Pirmeiviai“ pristatymas ir...
Filosofas Mantas Davidavičius: „Per daug manome, kad viską žinome aplinkosauginiais klausimais“
Jau keletą metų aktyviai diskutuojame apie klimato kaitą ir aplinkosaugines problemas. Dažnai šiuose debatuose paskęstame vienoje ar kitoje ideologinėje...
VDU prof. Jurgita Staniškytė: „Būtina auginti kultūros „advokatų“ lauką“
Kultūros sektorius buvo vienas iš tų, kuriuos įvestas karantinas paveikė stipriausiai. Po truputį sugrįšime į koncertų sales, muziejų ekspozicijas...
56-ojo „Poezijos pavasario“ laureatas – Alis Balbierius
56-ojo Tarptautinio poezijos festivalio „Poezijos pavasaris“ laureatu tapo poetas, eseistas, fotografas Alis Balbierius už eilėraščių knygą „Ekvilibriumas“. 2020 m....
„Pirmeiviai“: pirmoji 101-ojo Nacionalinio Kauno dramos teatro sezono premjera
Gegužės 19 d. Kauno nacionaliniame dramos teatre prasidėjo naujas kūrybinis procesas – režisieriaus Gyčio Padegimo premjeros „Pirmeiviai“ pristatymas ir...
Filosofas Mantas Davidavičius: „Per daug manome, kad viską žinome aplinkosauginiais klausimais“
Jau keletą metų aktyviai diskutuojame apie klimato kaitą ir aplinkosaugines problemas. Dažnai šiuose debatuose paskęstame vienoje ar kitoje ideologinėje...
VDU prof. Jurgita Staniškytė: „Būtina auginti kultūros „advokatų“ lauką“
Kultūros sektorius buvo vienas iš tų, kuriuos įvestas karantinas paveikė stipriausiai. Po truputį sugrįšime į koncertų sales, muziejų ekspozicijas...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia