Galerijoje „Meno parkas“ – dvi naujos parodos

Gruodžio 12 d., ketvirtadienį, 18 val. galerijoje „Meno parkas“ (Rotušės a. 27) vyks dviejų parodų atidarymai. Pirmojo aukšto ekspozicinėje erdvėje bus galima susipažinti su Rosandos Sorakaitės paroda „Atstumas iki širdies“, o antrame aukšte pasitiks bendra menininkų Nemo Nonnenmacher (Vokietija/ JK) ir Stacie McCormick (JAV / JK) paroda „Atšauktas puolimas“.

„Žodžius „atstumas“ ir „širdis“ pasirinkau kaip nuorodą į mano santykį su tapyba. Motyvai, kuriuos paveiksluose siekiu paversti slenkančių dienų ženklais, akimirkų atspindžiais, laikui bėgant gali vis pasikartoti, užsimiršti ar vėl pasirodyti šiek tiek pasikeitę. Lygiai taip pat išgyvenu ir praeitį ar prisiminimus – įvykių, ryšių, jausmų – kaip niekad neišnykstantį saitą, kuris kartais tąsus ir toks tolimas, o kitąkart jaučiamas visai šalia.“, – apie ekspoziciją, kurioje pristatomi naujausi R. Sorakaitės paveikslai,  pasakoja pati autorė. Paroda yra galerijos „Meno parkas“ projekto „Jaunieji, Žalia sąmonė“ dalis.

R. Sorakaitė (g. 1988) yra jaunosios kartos tapytoja, aktyviai dalyvaujanti Lietuvos kultūriniame gyvenime. Šiemet galerijoje „River”, Los Andžele, bendradarbiaujant su galerija „Meno parkas”, atidaryta R. Sorakaitės paroda, kurioje pristatyti darbai, sukurti ten pat vykusios rezidencijos metu. Prieš tai galerija „Meno parkas” tapytojos kūrybą pristatė Niujorke ir Londone. Autorės darbams būdingas minimalus, fragmentiškas vaizdavimo būdas ir subtili kasdienybės estetika.

Rosanda Sorakaitė. „Šviesos siluetas II“. Drobė, akrilas, aliejus. 80 x 70 cm. 2019. Menininkės ir galerijos „Meno parkas“ nuotr.

N. Nonnenmacher ir S. McCormick parodos pristatymą galima pradėti tokia fraze: mastelis nėra realus; erdvė – reliatyvi. „Atšauktas puolimas“ (angl. Onslaught Undone) – erdvinio ir patirtinio reliatyvumo, tiesioginės priešingybės sukauptai vaizdinei, fizinei ir akustinei patirčiai, primestai mums skaitmeninio amžiaus, tyrimas. „Išjungti“ – tai dažnas raginimas veikti, tačiau pats žodis „išjungta“ asocijuojasi su mirtimi. Visi žmonės nori būti „įjungti“ ar „įsijungti“ – tai perdėm stimuliuojančios, manipuliuojančios, pernelyg daug informacijos teikiančios eros simptomas. Beveik nenutrūkstamu virtualiu dialogu menininkai N. Nonnenmacher ir S. McCormick kvestionuoja šiuolaikinę patirtį, kai atsijungimas yra neišvengiamas nuolatinio prisijungimo rezultatas, parodoje virtęs kūrybiniu bendradarbiavimu – santykiu tarp didelių formatų skulptūros ir gesto tapybos. Abu menininkus jungia tai, kas yra „tikra“, kas demonstruojama mastelio transformacija perteikia jausmą – priešpriešą skaitmeninio tinklo greičiui, kas atskleidžia akimirką, kai kūrinys tampa pasaulio interpretacija.

Stacie McCormick ir Nemo Nonnenmacher. „Atšauktas puolimas“ galerijoje „Unit 1 Gallery | Workshop“, Londone. 2018. „Unit 1 Gallery | Workshop“ nuotr.

„Atšauktas puolimas“ imasi redukcijos. Išgrynindami savo praktikas N. Nonnenmacher ir S. McCormick leidžia žiūrovui klajoti. Minimalizuota išraiška tampa takia platforma, skatinančia žiūrovą atsisakyti simptomiško, lėtinio ir bevaisio mūsų laikų poreikio viską įvertinti ir išsiaiškinti. N. Nonnenmacher teigia, kad žodis „atšaukimas“ šiuo atveju nereiškia sunaikinimo, labiau – persigrupavimą, persikėlimą į kitą erdvę ar objektą. S. McCormick pastebi, kad jai „atšaukimo“ procesas labiau reiškia išlaisvinimą to, kas sukaupta, nei destrukciją.

Bendradarbiavimas labiausiai grindžiamas menininkų deklaruojamu nepasitikėjimu greitu akimirksnio suvokimu – jie kliaujasi keičiančia patyrimo galia. Tai demonstracija to, kaip būtų galima perkonfigūruoti „puolimą“, rasti bendrą vardiklį, kuris lyg kompasas vestų per mus veikiantį aplinkos triukšmą. Kadangi suvokimas sunkiai pasiekiamas, o impulsas atkaklus ir nepalenkiamas, ši paroda kiša lazdą į ratus ir siūlo pereinamąjį sustojimo tašką. „Atšauktas puolimas“ neišvengiamai sukuria trečiąją – ribinę erdvę, kurioje gali medituoti, išsilaisvinti ir tokiu būdu transformuotis.

Nemo Nonnenmacher. „Išorė ir vidus abu artimi, jie visada pasirengę būti pakeisti (a)“. 2018. Perdirbta mediena, akrilas. 940 x 530 x 370 cm. „Unit 1 Gallery | Workshop“ nuotr.

N. Nonnenmacher (g. 1988, Vokietijoje) šiuo metu gyvena ir dirba Londone, Jungtinėje Karalystėje.  Jis yra multidisciplininis menininkas dirbantis su įvairiais vaizdiniais procesais, instaliacijomis, fotografija, ieškantis žmogaus ir virtualios erdvės santykio. 2017 m. N. Nonnenmacher baigė studijas Karališkajame menų koledže Londone. Nuo 2012 metų dalyvauja įvairiose rezidencijose ir parodose Europoje.

Stacie McCormick. „Ceres“. 2018. Popierius, akrilas, indiškas tušas. 155 x 250 cm. „Unit 1 Gallery | Workshop“ nuotr.

Stacie McCormick (g. 1962, JAV) yra menininkė gyvenanti ir kurianti Londone. S. McCormick kūryba deklaruoja atradimo principą, grįstą atsitiktinumais gimstančiais iš abstrakčios gestinės tapybos. Savo kūriniuose menininkė dažnai perteikia netikėtai atsirandantį pakilumą, užfiksuotą fotografijos, poezijos, video ir garso meno pagalba. S. MacCormick yra galerijos „Unit 1 Gallery | Workshop“  įkūrėja-direktorė bei aktyviai vykdo menininkų rezidencijų programą „Radical Residency“. 

Abi parodos galerijoje „Meno parkas“ veiks: 2019 12 12 – 2020 01 10.

Galerijos „Meno parkas“ inf.

Vizionierių Juozą Vaičkų įkūnysiantis Deividas Breivė: „Išmanioji programėlė nesurežisuos spektaklio“
Jaunasis Nacionalinio Kauno dramos teatro aktorius Deividas Breivė kuria didelį vaidmenį – Gyčio Padegimo premjeroje „Pimeiviai“ jis įkūnys legendinį...
Maršrutas rugpjūčio 14 – 16 dienoms
PENKTADIENIS, 08 14 Paroda „Naujas muziejuje: radijo gamyklos kolektyvo albumas“, 10:00–18:00 Kauno miesto muziejaus Rotušės skyrius, Rotušės a. 15...
Apie „Gryną meną“ su baltarusių režisieriumi Maksimu Švedu
Atnaujinta: Publikavus straipsnį internete paaiškėjo, kad Maksimas Švedas, dokumentavęs Baltarusijoje po rinkimų vykstančius protestus savo vaizdo kamera, sulaikytas už...
Muziejaus trečiadienis. Pasaka yra tiesa, ir joje nėra nei krislo melo
(Juliui Viktorui Kaupui – 100) Maironio lietuvių literatūros muziejuje liepos mėnesį duris atvėrė paroda „Kalnų gatvės padauža“ skirta rašytojo,...
Vizionierių Juozą Vaičkų įkūnysiantis Deividas Breivė: „Išmanioji programėlė nesurežisuos spektaklio“
Jaunasis Nacionalinio Kauno dramos teatro aktorius Deividas Breivė kuria didelį vaidmenį – Gyčio Padegimo premjeroje „Pimeiviai“ jis įkūnys legendinį...
Maršrutas rugpjūčio 14 – 16 dienoms
PENKTADIENIS, 08 14 Paroda „Naujas muziejuje: radijo gamyklos kolektyvo albumas“, 10:00–18:00 Kauno miesto muziejaus Rotušės skyrius, Rotušės a. 15...
Apie „Gryną meną“ su baltarusių režisieriumi Maksimu Švedu
Atnaujinta: Publikavus straipsnį internete paaiškėjo, kad Maksimas Švedas, dokumentavęs Baltarusijoje po rinkimų vykstančius protestus savo vaizdo kamera, sulaikytas už...
Muziejaus trečiadienis. Pasaka yra tiesa, ir joje nėra nei krislo melo
(Juliui Viktorui Kaupui – 100) Maironio lietuvių literatūros muziejuje liepos mėnesį duris atvėrė paroda „Kalnų gatvės padauža“ skirta rašytojo,...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia